Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων

Trending-news
     CNA   Η Ελλάδα είναι δίπλα στην Κύπρο, δηλώνει ο ΥΦΥΠΕΞ Κουίκ      CNA   Για τις τριμερείς συνεργασίες με Ισραήλ και Αρμενία ενημέρωσε τους Απόδημους ο Φ. Φωτίου     CNA   Το μετάλλιο «Εξαίρετης Προσφοράς» απένειμε ο Προέδρος Αναστασιάδης σε έξι προσωπικότητες της ομογένειας      CNA   Πρώτη κυπριακή αποστολή στο απώτερο διάστημα με ΝΑΣΑ/ΕΣΑ για αποτροπή αστεροειδούς      CNA   Αλλάζει ο τρόπος σκέψης στη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, δηλώνει στο ΚΥΠΕ ο Διευθυντής της     CNA   Η Καρπασία να τεθεί υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση, ζητεί η Συντονιστική Επιτροπή Καρπασίας      CNA   Unicef: Όλο και περισσότερα παιδιά στη Νιγηρία χρησιμοποιούνται ως «ανθρώπινες βόμβες»      CNA   

Απτά τα αποτελέσματα της εκστρατείας Rethink για τη διαχείριση απορριμμάτων
ΚΥΠΕ - ΚΥΠΡΟΣ/Λευκωσία 03/08/2017 15:22


Μετρήσιμος ποσοτικά και ποιοτικά, είναι πλέον ο αντίκτυπος της εκστρατείας Rethink (Reduce, Reuse, Recycle) στην ευαισθητοποίηση του κοινού στην Κύπρο αναφορικά με τη μείωση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των απορριμμάτων, όπως διαφάνηκε από τις παρουσιάσεις στο τελικό συνέδριο για την εκστρατεία που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LIFE+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των πιο πρόσφατων ερευνών που έγιναν το 2017 για το έργο και παρουσίασε στο συνέδριο ο Senior Research Executive της CYMAR Market Research Ltd Χρίστος Μαραγκός, από την εκστρατεία αυξήθηκε ιδιαίτερα η ενημέρωση γύρω από τη μείωση και την επαναχρησιμοποίηση απορριμμάτων.

Όπως ανέφερε, σε προηγούμενες ποιοτικές μελέτες για το έργο το 2015 και 2016, οι συζητητές έδειξαν να έχουν πλήρη άγνοια του όρου Reduce-Μείωση σε σχέση με τη διαχείριση απορριμμάτων και δεν υπήρχε οποιαδήποτε συσχέτιση του Reduce-Μείωση με  αγοραστική συμπεριφορά.

Στην τελευταία έρευνα το 2017 φαίνεται να είναι περισσότερο γνωστός ο όρος, ενώ η αύξηση της γνώσης φαίνεται να προέρχεται από την εκστρατεία Rethink (τηλεοπτικά ενημερωτικά σποτ), στην οποία ανακαλούν να έχουν δει το σχετικό μήνυμα.

Αυξημένη παρουσιάζεται επίσης η ενημέρωση των καταναλωτών για τον όρο Reuse-Επαναχρησιμοποίηση. Όπως είπε ο κ. Μαραγκός, παρόλο που και στις προηγούμενες έρευνες στο άκουσμα του όρου κατανοούσαν ότι αφορά την επαναχρησιμοποίηση υλικών για μείωση της παραγωγής αποβλήτων, τώρα φαίνονται πιο ενήμεροι ότι αποτελεί μια από τις κύριες ομάδες ενεργειών για διαχείριση απορριμμάτων.

Επίσης σε αντίθεση με τα προηγούμενα κύματα της έρευνας, όπου η ανάκληση της εκστρατείας Rethink ήταν περιορισμένη, στο υφιστάμενο κύμα, αρκετοί από τους συζητητές και στις δύο ομάδες ανακαλούν αυθόρμητα την εκστρατεία.

Αν και η συσχέτιση της επαναχρησιμοποίησης με την προστασία του περιβάλλοντος έχει αυξηθεί, με βάση την έρευνα, ο μέσος Κύπριος διαχρονικά προβαίνει σε ενέργειες επαναχρησιμοποίησης για ανθρωπιστικούς σκοπούς ή για λόγους εξοικονόμησης πόρων, ενώ δεν προβαίνει στις ενέργειες αυτές ως μέρος ενός γενικότερου πλάνου διαχείρισης απορριμμάτων.

«Η περιβαλλοντική πτυχή είναι ένα πρόσθετο κέρδος, δεν είναι όμως το κύριο κίνητρο που τους έχει ωθήσει να αναλαμβάνουν τέτοιες ενέργειες», σημείωσε ο κ. Μαραγκός.   

Με βάση τις έρευνες σχεδόν έξι στους δέκα Κύπριους (55%) γνωρίζουν για την εκστρατεία Rethink.

Σημαντικό είναι επίσης ότι το 2017, η εκστρατεία αξιολογήθηκε θετικά από τη συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων (94%), ενώ το 100% θεωρεί ότι η εκστρατεία αυτή θα πρέπει να συνεχιστεί.

Όπως ανέφερε στο συνέδριο ο Project Manager του προγράμματος “ReThink” Μάριος Φιλίππου, παρατηρείται αύξηση της συμμετοχής του κυπριακού κοινού στα προγράμματα ανακύκλωσης, αλλά και στον όγκο PMD που συλλέχθηκε τα τελευταία χρόνια.
 
Αναφορικά με τη συμμετοχή στην ανακύκλωση, ο κ. Φιλίππου είπε ότι από 46% που ήταν το 2014, αυξήθηκε σε 49% το 2015 και 51% το 2016 . Αναμένεται το 2017 να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα, συμπλήρωσε.
 
Για τις συλλεχθείσες ποσότητες PMD, ανέφερε ότι το 2017 υπήρξε αύξηση 9% σε σχέση με το 2014, ενώ παρατήρησε ότι την περίοδο αυτή δεν υλοποιούνταν κάποια άλλη σχετική δράση πέραν της εκστρατείας και συνεπώς «φαίνεται ότι ήταν σημαντική η συμβολή του προγράμματος».
 
Στο μέλλον, συνέχισε αναμένεται τα αποτελέσματα να είναι ακόμη πιο θετικά.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Komo Media Lab Ltd Χρίστος Κωμοδρόμος ανέφερε ότι στο πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκε η τηλεόραση ως το βασικό μέσο επικοινωνίας, ενώ το ραδιόφωνο, τα έντυπα και το διαδίκτυο ήταν τα υποστηρικτικά μέσα στης εκστρατείας.
 
Στην τηλεόραση, όπως είπε, η εκστρατεία έτρεξε στους πέντε παγκύπριας εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς, στο ραδιόφωνο παρουσιάστηκαν σε συγκεκριμένες ζώνες σποτ σε εννέα παγκύπριας εμβέλειας ραδιοφωνικούς σταθμούς, περιλαμβανομένων τεσσάρων σταθμών του ΡΙΚ, που επίσης κάλυψαν τους στόχους τους, ενώ έγιναν καταχωρήσεις σε εφημερίδες παγκύπριας κυκλοφορίας και στο διαδίκτυο έγινε διασπορά «banners» σε ειδησεογραφικούς και «lifestyle» ιστότοπους.
 
Με βάση τα στοιχεία της Nielsen Audience Measurement για την τηλεόραση έχουν επιτευχθεί  28,039,844 συνολικές επαφές, καλύπτοντας στο 100% το κοινό – στόχο.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΡΙΚ Μιχάλης Μαραθεύτης στην παρουσίασή του ανέφερε ότι το ΡΙΚ συνεργάστηκε στο πρόγραμμα με αξιόλογους εταίρους και πέτυχαν συλλογικά ένα εξαίρετο και απτό αποτέλεσμα με τη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης.

Όπως είπε, το ΡΙΚ προέβη σε μια πολύ-επίπεδη καμπάνια στο ραδιόφωνο, την τηλεόραση, σε έντυπα και στο διαδίκτυο.

Στην τηλεόραση ανέφερε, προβλήθηκαν εντατικά πέντε διαφορετικά διαφημιστικά μηνύματα, δέκα ολιγόλεπτα ενημερωτικά σποτ, 114 εκπομπές «Σπίτι στη Φύση», τρία ντοκιμαντέρ, περισσότερα από 150 ένθετα και παρεμβάσεις σε ενημερωτικές εκπομπές,  περισσότερα από 100 ρεπορτάζ στο Δελτίο Ειδήσεων και 2 επεισόδια της εκπομπής στη «Χώρα του Γιατί» που αφορά παιδιά.

Στο Ραδιόφωνο, είπε μεταδόθηκαν εντατικότατα 5 σποτ, περισσότερα  από 100 ωριαία προγράμματα, 180 ένθετα και 101 θέματα και ειδήσεις σε άλλα προγράμματα.  

Το ΡΙΚ είπε επίσης καταχώρησε δημοσιεύσεις στον Τύπο, και Μπάνερ σε διάφορες ιστοσελίδες.

Προέβη επίσης σε ενέργειες που δεν ήταν προαπαιτούμενες από το πρόγραμμα  όπως σε ανέβασμα θεατρικού έργου και σε έκθεση με ανακυκλώσιμα υλικά.

Διαβεβαίωσε παράλληλα ότι δέσμευση του ΡΙΚ είναι η συνέχιση του έργου καλλιέργειας περιβαλλοντικής συνείδησης.

Στην παρουσίασή του για τη συνεισφορά της Green Dot στο έργο, ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας Σάκης Θεοδοσίου, ανέφερε ότι η  Green Dot Κύπρου ήταν υπεύθυνη για τη διεξαγωγή των διαβουλεύσεων με τους εταίρους του προγράμματος.

Όπως είπε, πραγματοποιήθηκαν διαβουλεύσεις με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη του προγράμματος και με τη συμβολή όλων των εταίρων, με απώτερο στόχο τη συλλογή πληροφοριών που θα βοηθούσαν στη διαμόρφωση της επικοινωνιακής στρατηγικής.

H Green Dot Κύπρου ήταν επίσης υπεύθυνη για τη διαμόρφωση της Επικοινωνιακής Στρατηγικής του προγράμματος και για τη δημιουργία όλου του επικοινωνιακού υλικού το οποίο χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εκστρατείας.

Είπε επίσης ότι η Green Dot έχει αφιερώσει τα τελευταία 4 Φεστιβάλ Περιβάλλοντος και Ανακύκλωσης σε Λευκωσία και Λεμεσό στην εκστρατεία RETHINK.

Ανέφερε ακόμα ότι όλοι οι εταίροι στην εκστρατεία έδωσαν την ψυχή τους για την επιτυχία της και έχουν δημιουργηθεί αποτελέσματα που θα μείνουν για τα επόμενα χρόνια.

Στην παρουσίαση της εκ μέρους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου η Κλειώ Χατζησίμου και η Άννα Νικολάου αναφέρθηκαν στην έκδοση από το Ινστιτούτου ενός ενημερωτικού οδηγού/εκπαιδευτικού εγχειριδίου και δύο εκπαιδευτικών βοηθημάτων, τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές της Δημοτικής και της Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με στόχο την εκπαίδευση και κατάρτισή τους σε διάφορα ζητήματα και πτυχές της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων και στην ορθολογιστική διαχείριση των απορριμμάτων, με έμφαση στη Μείωση-Επαναχρησιμοποίηση- Ανακύκλωση, στο σχολείο.

Σημείωσαν ότι το συγκεκριμένο υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της τυπικής αλλά και της μη τυπικής εκπαίδευσης, στο σχολικό χώρο, στην κοινότητα, στο σπίτι, τη γειτονιά και σε συνεργασία με τους τοπικούς πληθυσμούς, επαγγελματικές, ομάδες.

Στην παρουσίασή της εκ μέρους του Τμήματος Περιβάλλοντος, η Λειτουργός Περιβάλλοντος Αθηνά Παπαναστασίου ανέφερε ότι η συνεισφορά του Τμήματος είχε σχέση με τις γνώσεις, την κατάρτιση και εμπειρία σε τεχνικά και επιστημονικά Θέματα.

Το Τμήμα συμμετείχε επίσης σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, επιμελήθηκε το εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς σε θέματα νομοθεσίας και πολιτικών, ενώ πραγματοποίησε παρουσιάσεις σε εκπαιδευτικά σεμινάρια.

Ανέφερε παράλληλα ότι κύρια συνεισφορά του Τμήματος ήταν η διοργάνωση εργαστηρίων για λήπτες αποφάσεων για δημόσιους οργανισμούς που εμπλέκονται στη διαχείριση αποβλήτων και τοπικές αρχές. Όπως είπε από τον στόχο της συμμετοχή 400 παρευρισκόμενων στα σεμινάρια καλύφθηκαν μόνο οι 254 με 8 σεμινάρια, αφού υπήρχε θέμα με την προσέλευση ατόμων από τις τοπικές αρχές αν και καλέστηκαν όλες.

Σημείωσε επίσης της συμβολή του Τμήματος ως συντονιστή στην εβδομάδα πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων.




** H είδηση εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου Rethink Reduce-Reuse-Recycle, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LIFE+ της ΕΕ (Κωδικός έργου: LIFE13 INF/CY/000910). Ανάδοχος Φορέας: ΡΙΚ. Εταίροι: GreenDot Κύπρου, Τμήμα Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΚΥΠΕ και Fost Plus Βελγίου.**


(ΚΥΠΕ/ΑΓΚ/ΘΝΕ/ΜΜ)
 

*Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΚΥΠΕ και παραχωρούνται μόνον σε συνδρομητές για συγκεκριμένη χρήση.
   

Κλείσιμο:22/08/2017
Όγκος:577.692,17
CSE:76,210  -1,680%
FTSE/CySE:45,780  -1,800%
Λευκωσία35°C
Λάρνακα33°C