Kıbrıs sorunuyla ilgili ikinci bir beşli toplantı düzenlenmesi yönünde şu an için bir bilgi olmadığını belirten Hükûmet Sözcüsü Letymbiotis, "Biz, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri ve kişisel temsilcisi, temmuz sonu veya ağustosun ilk haftasında yapılması hedeflenen bir sonraki çok taraflı toplantının çağrısı için çalışıyoruz" dedi.

Bakanlar Kurulu toplantısının ardından açıklamalarda bulunan Konstantinos Letymbiotis, yazın yapılması planlanan görüşmeden bir sonuç alınamaması durumunda ikinci bir beşli toplantı planı olup olmadığı yönündeki soruyu yanıtladı. Bu gayriresmî çok taraflı toplantıya sadece başarı elde etmek için değil, aynı zamanda müzakerelerin yeniden başlamasına zemin hazırlamak amacıyla katıldıklarını vurgulayan Letymbiotis, "Dolayısıyla şu an için başka çok taraflı toplantı düzenlenmesi ya da bir sonrakinin çağrılması niyetine dair herhangi bir bilgim yok. Bildiğim tek şey, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri'nin bizzat kendi gösterdiği çabalardır" ifadesini kullandı.

Letymbiotis, bu hafta María Ángela Holguín Cuéllar’ın António Guterres ile bir araya geleceğini, ardından kişisel temsilcinin Brüksel’de temaslarda bulunacağını aktardı. Holguín'in daha sonra Kıbrıs’a dönerek hem Cumhurbaşkanı hem de Kıbrıs Türk toplumu lideri Tufan Erhürman ile görüşeceğini ve kendilerini bu temasların sonuçları hakkında bilgilendireceğini dile getiren Sözcü, konuşmasını şöyle tamamladı:

"Kendi tarafımızın gösterdiği siyasi iradenin aynısını tüm tarafların da göstermesini umuyoruz. Böylece gayriresmî çok taraflı toplantı mümkün olan en kısa sürede planlanıp çağrılabilir. Temennimiz, bu toplantının ardından Kıbrıs sorununun çözümü için özlü müzakerelerin, her zaman üzerinde uzlaşılan çerçevede ve kaldığı yerden yeniden başlayacağının duyurulması."

KHA/NST/MHY/2026

Kıbrıs Haber Ajansı